Abella 1

.

20 de maig – Dia Mundial de les Abelles 

Les abelles pol·linitzen més d’una tercera part dels aliments que consumim i són essencials per mantenir la biodiversitat. Tot i així són una espècie molt amenaçada que cal protegir i cal promoure iniciatives que per concienciar de la seva importància, com és el cas del Dia Mundial de les Abelles que, a proposta de l’ONU, cada any se celebra el 20 de maig. Aquest dia de l’any 1734 va néixer Anton Janša, considerat el pioner de l’apicultura.

  • Les abelles pol·linitzen unes 170.000 espècies diferents de plantes.
  • Per produir una cullerada de mel és necessària la feina que fan dotze abelles durant tota la seva vida.
  • Podem contribuir a protegir-les cultivant plantes amb  flors  evitant pesticides i consumint mels de productors locals.

ABELLES PER VIURE 

Aquest és el lema en defensa de les abelles de “El llibre de la mel” escrit per fra Valentí Serra dins la nostra Colecció Ermità. Un llibre que ens descobreix el fascinant món de les abelles i la mel i la seva importància alhora que ens parla de plantes mel·líferes, tipus de mel, remeis pràctics, etc.

.