
Presentació a Valls del llibre
Del correfoc als correfocs d’Heribert Masana
.
El proper divendres 16 d’octubre es presenta a la sala d’actes de Ca Xapes de Valls el darrer llibre d’Heribert Masana.
Sota el títol DEL CORREFOC ALS CORREFOCS es forneix un llibre que parteix de la necessitat d’explicar com la nova festa del Correfoc, nascuda en el bressol de les festes de la Mercè de Barcelona d’entre 1979-1980, s’expandí de forma multiplicativa i implosiva arreu de les comarques de Catalunya. Partint de certs antecedents històrics i continuant amb l’anàlisi del Correfoc barceloní, s’explica com el jovent de l’època, molt procliu a la creació de noves fórmules festives i culturals, va ser el catalitzador de múltiples correfocs, actes de foc amb d’altres denominacions i desenes i desenes de noves colles de diables, dracs, bestiari de foc i grups d’animació per arreu del país.
El llibre també proporciona una àmplia mostra de certs fragments molt il·lustratius de la premsa de l’època, així com també certs petits relats literaris, que donen una pinzellada de l’ambient que es vivia enmig d’un correfoc.
.
L’acte, organitzat per la Unió Anelles de la Flama de Valls i en col·laboració amb la Xarxa de Balls de Diables de Catalunya i l’Ajuntament de Valls, comptará amb les intervencions de
Lluís Musté, membre fundador del Ball de Diables de Valls,
Josep Barberà, membre fundador del Ball de Diables de Morell
i el mateix autor Heribert Masana.
.
👉 Vegeu les presentacions programades previstes aquí
- Següent presentació a Barcelona: divendres,30 d’octubre, a la sala de La Violeta (Gràcia) a les 19h. (c/ Mussons, 6)
.



