W13 Cp17

Joan Amades. Banyes. © Fons Amades DGCPAC

.

Una aproximació visual i performativa del llibre El gest a Catalunya de Joan Amades
Dissabte, 1 d’agost de 2026 a Berga

En el marc del FESTIVAL COMITENT que se celebra a l’emblemàtic espai del convent de Sant Francesc de Berga, l’actriu, dramaturga i creadora especialitzada en teatre gestual Lydia Canals oferirà una sessió de teatre gestual i Book Jockey sobre el llibre El gest a Catalunya (Edicions Morera, 2025), una edició promoguda per l’Associació Cultural Joan Amades.

El Book Jockey és una presentació escènica d’un llibre que combina la lectura de fragments amb imatges, música i altres recursos audiovisuals per oferir-ne una experiència més immersiva.

El Festival Comitent, impulsat pel col·lectiu berguedà Fame Chimica i que aquest 2026 celebra la seva primera edició, és una trobada cultural enfocada en la música, l’art i la disrupció i ofereix una programació que inclou concerts, exposicions i experiències creatives.

L’Associació Cultural Joan Amades, entitat que protegeix i difon l’obra del folklorista Joan Amades, col·labora, en aquesta edició del Festival Comitent, amb l’actriu berguedana Lydia Canals amb l’interès de fer una relectura contemporània del treball etnogràfic de Joan Amades, és a dir, entendre la gestualitat no verbal que identifica el nostre llenguatge amb la mirada actual interpretativa que podem fer del gest. L’Associació Cultural Joan Amades, amb l’edició d’aquest llibre, surt de l’espai estricte de l’etnografia i de la cultura popular i tradicional per dirigir-se a altres disciplines del coneixement com la lingüística o bé les arts escèniques com a espais interpretatius del llenguatge.

Lydia Canals és llicenciada en Teatre Gestual, Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre. És la fundadora i directora de la companyia berguedana Tràfec Teatre, amb més de 30 anys de trajectòria i una vintena d’espectacles de creació pròpia estrenats. La seva feina es caracteritza per un llenguatge escènic propi, amb una forta presència del cos, el gest i la creació col·lectiva. Amb Tràfec Teatre ha desenvolupat una trajectòria internacional, participant en festivals i circuits escènics d’arreu d’Europa. L’eclosió de la companyia arriba amb Assaig T-4, el seu espectacle més reconegut i guardonat, que ha estat representat a Catalunya, Espanya i diversos països europeus com Itàlia, França, Letònia o Lituània. Paral·lelament a la creació, també ha desenvolupat tasques de direcció i formació, contribuint a la difusió del teatre gestual i a l’impuls de nous projectes escènics.

👉 Festival Comitent
Dia: Dissabte, 1 d’agost de 2026
Hora: 17.30 h
Lloc: Convent de Sant Francesc
c/ de Sant Francesc, Berga
Entrada lliure

.

En venda a la llibreria QUATRE CANTONS

Passeig de la Indústria, 29 – BERGA